
Как да защитим бизнеса си?
Извънредното положение промени в голяма степен начина на живот, който познавахме. Мерките за ограничаване разпространението на Covid-19 наложиха затварянето на почти всички обществени места – училища, детски градини, магазини, ресторанти, заведения, хотели, кина, театри. Това постави собствениците на затворените обекти в нова ситуация с много неизвестни. Едно от тях е опазването на имуществото в тези обекти от кражби и вандалски действия.
Ето няколко съвета от специалистите във ВИП Секюрити, приложими при временно затваряне на бизнес обекти, независимо от причината. Ако сте собственик или управител на затворен обект, добре е да направите няколко основни неща:
- Преди затваряне на обекта за по-дълго време проверете крановете за вода. Най-добре е да спрете водата от централен кран, за да предотвратите евентуално скъсване на връзка и наводнение;
- Проверете дали са изключени електрическите уреди. При възможност, спрете електрозахранването от централен бушон. От началото на извънредното положение бяха регистрирани няколко възникнали пожари в затворени ресторанти;
- Затворете добре прозорците и спуснете щорите, ако има такива;
- Уверете се, че сте заключили всички входове;
- Помолете съседи или хора, които минават по-често от Вас край обекта, да го наглеждат и ако има нещо необичайно, да Ви съобщят;
- Ако имате алармена система и СОД услуга, свържете се с охранителната фирма и проверете дали сигналите от системата пристигат коректно в оперативния център. Ако нямате заявени допълнителни услуги, може би сега е моментът да се поинтересувате и да го направите;
- В случай, че нямате СОД услуга или имате локална алармена система, без да е свързана към охранителна компания, потърсете връзка с такава.
При избора на охранителна компания вземете предвид няколко неща:
- Каква е репутацията на фирмата – попитайте за впечатления ваши близки и познати, които ползват услугите ѝ;
- Поинтересувайте се колко патрулни автомобили поддържа фирмата;
- Помислете дали често виждате патрулни коли на тази фирма;
- Разгледайте сайта на фирмата, вижте от колко години е на пазара и каква е историята ѝ;
- Свържете се с повече от една фирма и установете дали лесно сте направили връзката, дали са били любезни служителите и дали сте получили ясна и изчерпателна информация;
- Не на последно място, преценете какви услуги предлага всяка една компания и разбира се, на каква цена;
- Все пак не забравяйте, не винаги най-изгодното предложение е най-доброто предложение.